Monday, July 9, 2012

terhukum diri sendiri

sabtu semalam..tengok!!banyak rupanya yang saya nak ceritakan untuk satu hari..jiran hujung sana adakan kenduri, anak lelakinya kahwin..ni kira kenduri belah lelaki..belah perempuan last week di banting katanya..

ingat nak bagi kek mentega (buttercake), emm cemana bole tertukar resepi jadi banji cake..beria2 saya membuatnya..siap tengok kain khemah warna biru, kek pun nak buat kaler biru..sekali tak seindah yang saya harapkan..tak seindah seperti orang yang dah berpuluh2 kali buat banji roll..jadi macam ketupat roll plak..amat kecewa..langsung tak bole buat apa2 keje lain..tetiba adik kata..'relax arr, kat baru 1st time buat'..eh?..a'ah la..baru perasan..saya punya kecewa macam dah beratus kali buat menjadi, tetiba kali ni tak jadi plak..secara tak sengaja dah terhukum diri sendiri walau baru sekali mencuba..terlupa nak bagi peluang pada diri sendiri..

sebenarnya buttercake tu plan nak buat khamis malam jumaat, tapi saya pergi ajak adik2 bowl plak..sendiri plan sendiri rosak..aduhh

berbalik pada kenduri jiran, disebabkan tak da apa, jadi saya nyumbang je lah..macam yang lain, macam mummydaddy kalau pergi kenduri..huuhu akhirnya saya belajar pergi kenduri kahwin tanpa mummy & daddy..

balik dari janjii temu malam tu, alhamdulillah dapat banyak nasi kenduri, jiran bagi..adik kata, makcik tu tanya..'kenapa malam semalam tak datang?'..(owh yeah..ada majlis berinai..)..adik jawab..'saya balik lambat cik, kakak saya sorang..dia malu...'..what the?...cissss!!!..tapi bila fikir2 balik..rasanya tu jawaban terbaik untuk makcik tuh..huhuhu memang pun malu

p/s: takdalah lambat sangat pun dia balik keje. lebih kurang kul 9pm..eh? lambat jugak eh..tapi 830pm pun saya tak sampai rumah lagi tau...sampai je sibuk buat kek ketupat tuh..huh..
last week masa jemput2, makcik tu kata lebih kurang 'kalau nak datang jumaat malam tu bole juga, ada majlis berinai'..emm saya kena lebih belajar bahasa orang lama nih..

No comments:

Post a Comment